LENNUREISIJA MEELESPEA

1) FlightClaims soovitab broneerida lennupiletid otse lennufirmalt kasutamata selleks vahendaja (näiteks Kiwi, MyTrip jne) teenuseid. Kuigi vahendaja võib reisijale väljastada ühe broneeringu mitme lennu kohta, ei pruugi need lennud olla omavahel juriidilises mõttes seotud. Teiste sõnadega võite Te niiviisi sõlmida mitu eraldiseisvat veolepingut, mis võib negatiivselt mõjutada Teie, kui lennureisija, õigusi.

Samuti ei saa reisija lennutõrke korral vahendajalt tihtipeale kiiret või asjakohast abi või ei saa seda üldse. Pealegi puutuvad paljud reisijad, kes broneerisid lennupiletid vahendaja kaudu, suurte raskustega lennupileti eest tasutud raha tagasisaamisel, kui lennufirma tühistab lendu.

Jätkulennuks loetakse lendu, mis on broneeritud koos teise lennuga samale broneeringule. See tähendab, et e-pileti number või lennufirma broneeringukood on kõigi lendude jaoks ühesugune.

2) FlightClaims soovitab alustada ja lõpetada lennureise 
Tallinna lennujaamas. Niiviisi tagab reisija endale või tema esindajale võimaluse kaevata vajadusel lennufirma vastu eesti kohtusse.

3) FlightClaims soovitab rohkem lennata 
lennufirmadega SAS, LOT/Nordica, Finnair, airBaltic, TUI Airways,  Turkish Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Ryanair, KLM, Qatar Airways ja SmartLynx Airlines, ning võimalusel vältida näiteks Vuelingi, Galistairi, Onur Airi ja kolmandate riikide tundmatute lennufirmade teenuseid.

4)
 FlightClaims soovitab reisipaketi valimisel valida selle paketi kasuks, kus on lennuvedajaks määratud Euroopa Liidu lennufirma, näiteks SmartLynx Airlines. Siis on lennutõrke korral rohkem võimalusi lennuhüvitise nõude tekkimiseks ning on suuremad võimalused selle hüvitise saamiseks.

5) Enne lennureisi on hea
vormistada reisikindlustus. Kindlustuse vormistamisel tuleb kindlasti valida reisitõrkekindlustust, kaasa arvatud lennureisi tühistamist omal soovil ning lisada soovi korral pagasikindlustust. Kindlustuse vormistamist ei tasu jätta viimastele päevadele. Reisikindlustus võib päästa ka siis, kui seadusest ei ole abi. 

6) Kui kavatsete esitada lennufirmale nõude, siis säilitage kõik vahejuhtumiga seotud reisi- ja kuludokumendid. Ainult paberkujul olevatest dokumentidest tasub teha paar kvaliteetset pilti. Kulutuste eest on parem tasuda enda kaardiga, et vajadusel oleks lisatõend kulutuste kandmise kohta.

7) Kui saate lennuplaani muutustest teada lennujaama saabudes või seal olles, siis sel juhul tuleb esimesel võimalusel üles leida Teie lennu eest vastutava lennufirma teenindusletti ja nõuda:
  • toidukupongi lennu väljumise ooteajast sõltuvas väärtuses (mida kauem peate ootama, seda suurem peab olema kupongi väärtus), ning vajadusel võimaldada teha kuni kaks tasuta telefonikõnet või ära saata kuni kaks e-kirja, kui peate lennu väljumist ootama kaks tundi või rohkem
  • tasuta uut lennupiletit Teie broneeringujärgse lõppsihtkohta jõudmiseks, kui Teie lend tühistati, ühe lennu hilinemise tõttu jäite jätkulennust maha või kui Teid jäeti lennust maha vastu Teie tahtmist;
  • tasuta majutust koos transpordiga lennujaamast ja tagasi, kui peate oma esialgselt broneeritud lennu või pakutud asenduslennu väljumist ootama terve öö;
  • kirjalikku tõendit lennutõrke kohta, millel oleks muude andmete hulgas kirjas ka lennutõrke põhjus. Samuti on kasulik võimalusel kuulata lennukikaptenit ja uurida pardateenindajatelt lennutõrke põhjuse kohta. Võimalusel tasub ka tähelepanu pöörata lennujaama infotabloole, et teada saada kas hilineb või tühistati ainult Teie lend või toimub massiline lendude hilinemine või tühistamine. Lennutõrke tegelikku põhjust on oluline teada, kuna see on seotud lennuhüvitise saamise õigusega. 
8) Olukorras, kus tegemist on jätkulennuga ning juhtub nii, et sellele eelnev lend näiteks hilineb, mistõttu Teil pole enam võimalik jätkulennule jõuda, siis rahalises mõttes on mõistlikum nõustuda pakutud asenduslennuga või seda nõuda. Kui soetate ise uue pileti, siis peate arvestama, et võite nii kaotada oma õiguse nõuda lennuhüvitist.

9) Lennufirma, mis tasuta tagas reisijale teise lennufirma asenduslendu, ei vastuta selle lennuga seotud lennutõrke eest. Selle lennuga lennutõrke toimumise korral võib reisijal tekkida õigus nõuda veel ühte lennuhüvitist, kuid teiselt lennufirmalt.
 
10) FlightClaims soovitab vältida lennureise, kus vahemaandumine peab toimuma Saksamaal või Madalmaadel. 
 
11) FlightClaims soovitab reisida Türki lennufirmaga Turkish Airlines või SmartLynx Airlines ning Ameerika Ühendriikidesse läbi Rootsi, Soome või Norra.

12) Ryanairi või Wizz Airi pileti broneerides tasub arvestada, et need lennufirmad ei võimalda broneerida mitu lendu ühele broneeringule. Seetõttu tuleb meeles pidada, et kui Te broneerite mitu Ryanairi või Wizz Airi piletit erinevatele lendudele, siis Teiega sõlmitakse mitu eraldiseisvat veolepingut, mis pole omavahel juriidiliselt seotud.

13) Pagasiga seotud probleemide korral (rikkumine, kadumine või hilinemine) tuleb kohe vormistada raport. Rikkunud pagasi korral tuleb oma nõude lennufirmale esitada seitsme päeva jooksul, kadunud või hilinenud pagasi korral – 21 päeva jooksul. Esitatava nõude juurde tuleb koos raportiga lisada pardakaart ja pagasilipik (olemasolul), ning kõik asjakohased ostutšekid ja pildid. Enne pagasi äraandmist tasub kohvrist igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

Lõpetuseks soovib FlightClaims Teile murevaba lennureisi. Kui aga see soov ei lähe täide, siis saate alati pöörduda abi saamiseks FlightClaimsi poole.


Jagu uuendati 15.01.2022