LENNUREISIJA MEELESPEA

Me soovitame broneerida lennupiletid otse lennufirmadelt kasutamata selleks ükskõik, mis vahendaja teenuseid. Kuigi vahendaja poolt broneeritud lennud võivad asuda ühel tema poolt väljastatud broneeringul, ei pruugi need lennud olla omavahel juriidiliselt seotud. Samuti, probleemide tekkimisel ei saa reisija tihtipeale vahendajalt kiiret või asjakohast abi või ei saa seda üldse (!).

Enne reisi on hea
vormistada reisikindlustus. Kindlustuse vormistamisel tuleb kindlasti valida reisitõrkekindlustust ja soovi korral pagasikindlustust. Kindlustuse vormistamist ei tasu jätta viimastele päevadele. Reisikindlustus võib päästa sealhulgas juhul, kui seadusest pole abi. 

Kui kavatsete esitada lennufirmale nõude, siis säilitage kõik vahejuhtumiga seotud reisidokumendid (lennubroneering/e-pilet, pardakaart, olemasolul ka pagasilipik, ümbervormistatud lennubroneering/e-pilet, pardakaart tagatud asenduslennule ning olemasolul ka pagasilipik). Ainult paberkujul olevatest reisidokumentidest tasub igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

Kui saate lennu hilinemisest, tühistamisest või edasilükkamisest teada lennujaama saabudes või seal olles, siis sel juhul tuleb esimesel võimalusel üles leida Teie lennu eest vastutava lennufirma teenindusletti ja nõuda:
  • kui peate lennu väljumist ootama kaks tundi või rohkem, siis toidukupongi lennu väljumise ooteajast sõltuvas väärtuses (mida kauem peate ootama, seda suurem peab olema kupongi väärtus), ning vajadusel võimaldada teha kuni kaks tasuta telefonikõnet või ära saata kuni kaks e-kirja; 
  •  kui lend jäi ära, ühe lennu hilinemise tõttu jäite jätkulennust maha, või kui Teid jäeti lennust maha vastu Teie tahtmist, tasuta uut lennupiletit Teie broneeringujärgse lõppsihtkohta jõudmiseks;
  • kui peate oma esialgselt broneeritud lennu või pakutud asenduslennu väljumist ootama terve öö, siis tasuta majutust koos transpordiga lennujaamast ja tagasi;
  • kirjalikku tõendit vahejuhtumi kohta, millel oleks muude andmete hulgas kirjas ka lennutõrke põhjus. Samuti on kasulik võimalusel kuulata lennukikaptenit ja uurida pardateenindajatelt lennutõrke põhjuse kohta. Võimalusel tasub ka tähelepanu pöörata lennujaama infotabloole, et teada saada kas hilineb või tühistati ainult Teie lend või toimub massiline lendude hilinemine/tühistamine. Lennutõrke tegelikku põhjust on oluline teada, kuna see on seotud tavahüvitise saamise õigusega. 

Jätkulennuks loetakse lendu, mis on broneeritud koos teise lennuga samale broneeringule (e-pileti number ja/või lennufirma broneeringukood on kõigi lendude jaoks sama). Vahendajate väljastatud broneeringutel olevad lennud ei pruugi olla omavahel juriidiliselt seotud!

Olukorras, kus tegemist on jätkulennuga ning juhtub nii, et sellele eelnev lend näiteks hilineb, mistõttu Teil pole enam võimalik jõuda jätkulennule, siis rahalises mõttes on mõistlikum nõustuda pakutud asenduslennuga või seda nõuda. Kui soetate ise uue pileti, siis peate arvestama, et kaotate nii oma õiguse nõuda tavahüvitist.

Lennufirma, mis tasuta tagas reisijale teise lennufirma asenduslendu, ei vastuta selle asenduslennuga seotud probleemide eest. Teise lennufirma tagatud asenduslennuga intsidendi toimumise korral võib reisijal tekkida õigus nõuda teist tavahüvitist sellelt lennufirmalt.

Me soovitame alustada lennureise kodumaisest Tallinna lennujaamast. Alternatiivne hea lennureisi alguspunkt on Riia lennujaam või Helsinki lennujaam.
 
Me soovitame vältida lennureise vahemaandumisega Saksamaal või Madalmaadel. 
 
Me soovitame reisida Türki lennufirmaga Turkish Airlines või SmartLynx Airlines Estonia ning Ameerika Ühendriikidesse läbi Rootsi, Norra või Soome.
 
Reisipaketi valimisel me soovitame valida selle paketi kasuks, kus on lennuvedajaks määratud euroopalik lennufirma.
 
Ryanairi pileteid broneerides tasub arvestada, et see lennufirma ei võimalda broneerida mitu lendu ühele broneeringule. Seetõttu tuleb meeles pidada, et mitme Ryanairi pileti broneerimise korral erinevatele lendudele on tegemist eraldiseisvate veolepingutega, mis pole omavahel seotud.

Pagasiga seotud probleemide korral (rikkumine, kadumine või hilinemine) tuleb kohe vormistada raport. Rikkunud pagasi korral tuleb oma nõuet lennufirmale esitada seitsme päeva jooksul, kadunud või hilinenud pagasi korral – 21 päeva jooksul. Esitatava nõude juurde tuleb koos raportiga lisada pardakaart ja pagasilipik (olemasolul), ning kõik asjakohased ostutšekid ja pildid. Enne pagasi äraandmist tasub kohvrist igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

Me soovitame rohkem lennata järgmiste lennufirmadega: SAS, LOT/Nordica, Finnair, TUI Airways, Norwegian Air, Turkish Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Ryanair, KLM, Qatar Airways ja SmartLynx Airlines, ning võimalusel vältida Vuelingi, TAP Portugali ja Onur Airi teenuseid.


Käesolev jagu uuendati 28.10.2020