LENNUREISIJA MEELESPEA

1. Enne reisi on hea vormistada reisikindlustus. Kindlustuse vormistamisel tuleb kindlasti valida reisitõrkekindlustust ja soovi korral pagasikindlustust. Kindlustuse vormistamist ei tasu jätta viimastele päevadele. Reisikindlustus võib päästa sealhulgas juhul, kui seadusest pole abi. 

2. Kui kavatsete esitada lennukompaniile nõude, siis säilitage kõik vahejuhtumiga seotud reisidokumendid (lennubroneering/e-pilet, pardakaart, olemasolul ka pagasilipik, ümbervormistatud lennubroneering/e-pilet, pardakaart tagatud asenduslennule ning olemasolul ka pagasilipik). Ainult paberkujul olevatest reisidokumentidest tasub igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

3. Kui saate lennu hilinemisest, tühistamisest või edasilükkamisest teada lennujaama saabudes või seal olles, siis sel juhul tuleb esimesel võimalusel üles leida Teie lendu teenindanud või teenindama pidanud lennukompanii teenindusletti ja nõuda:

3.1. kui peate lennu väljumist ootama kaks tundi või rohkem, siis toidukupongi lennu väljumise ooteajast sõltuvas väärtuses (mida kauem peate ootama, seda suurem peab olema kupongi väärtus), ning vajadusel võimaldada teha kuni kaks tasuta telefonikõnet või ära saata kuni kaks e-kirja;

3.2. kui lend jäi ära, ühe lennu hilinemise tõttu jäite jätkulennust maha, või kui Teid jäeti lennust maha vastu Teie tahtmist, tasuta uut lennupiletit Teie broneeringujärgse lõppsihtkohta jõudmiseks.

* Jätkulennuks loetakse lendu, mis on broneeritud koos teise lennuga samale broneeringule (e-pileti number on kõigi lendude jaoks sama).

Olukorras, kus tegemist on jätkulennuga ning juhtub nii, et sellele eelnev lend näiteks hilineb, mistõttu Teil pole enam võimalik jõuda jätkulennule, siis rahalises mõttes on mõistlikum nõustuda pakutud asenduslennuga või seda nõuda. Kui soetate ise uue pileti, siis peate arvestama, et kaotate nii oma õiguse nõuda standardset kompensatsiooni.

NB! Lennukompanii, mis tasuta tagas reisijale teise lennukompanii asenduslendu, ei vastuta selle asenduslennuga seotud probleemide eest. Sellistel juhtudel võib lennureisijal olla teatud tingimustel õigus nõuda veel ühte standardset kompensatsiooni teise lennutõrge eest vastutavalt lennukompaniilt.

3.3. kui peate oma esialgselt broneeritud lennu või pakutud asenduslennu väljumist ootama terve öö, siis tasuta majutust koos transpordiga lennujaamast ja tagasi.

3.4. kirjalikku tõendit vahejuhtumi kohta, millel oleks muude andmete hulgas kirjas ka lennutõrke põhjus. Samuti on kasulik võimalusel kuulata lennukikaptenit ja uurida pardateenindajatelt lennutõrke põhjuse kohta. Võimalusel tasub ka tähelepanu pöörata lennujaama infotabloole, et teada saada kas hilineb või tühistati ainult Teie lend või toimub massiline lendude hilinemine/tühistamine. Lennutõrke tegelikku põhjust on oluline teada, kuna sellest sõltub standardse kompensatsiooni saamise õigus;

4. FlightClaims OÜ soovitab alustada lennureise kodumaisest Tallinna lennujaamast. Alternatiivne hea lennureisi alguspunkt on Riia lennujaam, Stockholmi lennujaam või mõni Norras asuv lennujaam.
 
5. FlightClaims OÜ soovitab vältida lennureise vahemaandumisega Saksamaal või Madalmaadel.
 
6. FlightClaims OÜ soovitab reisida Türki lennukompaniiga Turkish Airlines või SmartLynx Airlines Estonia ning Ameerika Ühendriikidesse läbi Rootsi või Norra.
 
7. FlightClaims OÜ soovitab reisipakettide soetamisel valida nende pakettide kasuks, kus on lennuvedajaks määratud EL-is registreeritud lennukompanii.
 
8. FlightClaims OÜ soovitab vormistada lennureisi broneeringuid iseseisvalt vahendajate teenuseid kasutamata. Kuigi vahendaja poolt broneeritud lennud võivad asuda ühel vahendaja poolt väljastatud broneeringul, ei pruugi need lennud olla omavahel juriidiliselt seotud. Probleemide tekkimisel ei pruugi lennureisija vahendajalt ka kiiret abi saada või saada seda üldse.
 
9. Ryanairi lennupileteid broneerides tasub arvestada, et see lennukompanii ei võimalda broneerida mitu lendu ühele broneeringule. Seetõttu tuleb meeles pidada, et mitme Ryanairi lennupileti broneerimise korral erinevatele lendudele ei saa olla tegemist omavahel juriidiliselt seotud lendudega.

10. Pagasiga seotud probleemide korral (rikkumine, kadumine või hilinemine) tuleb kohe vormistada raport. Rikkunud pagasi korral tuleb oma nõuet lennukompaniile esitada seitsme päeva jooksul, kadunud või hilinenud pagasi korral – 21 päeva jooksul. Esitatava nõude juurde tuleb koos raportiga lisada pardakaart ja pagasilipik (olemasolul), ning kõik asjakohased ostutšekid ja pildid. Enne pagasi äraandmist tasub kohvrist igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

11. FlightClaims OÜ soovitab rohkem lennata järgmiste lennukompaniidega: SAS, LOT/Nordica, Finnair, TUI Airways, Norwegian Air, Turkish Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Ryanair, KLM, airBaltic ja SmartLynx Airlines, ning võimalusel vältida Vuelingi, TAP Portugali ja Onur
Airi teenuseid.


Käesolev jagu uuendati 10.10.2019