LENNUREISIJA MEELESPEA 

1) Soovitame osta lennupileteid regulaarlendudele otse lennufirmadelt, kasutamata selleks vahendajate (näiteks Kiwi, MyTrip jne) teenuseid.
  • Kuigi vahendaja võib reisijale väljastada ühe broneeringu mitme lennu kohta, ei pruugi need lennud olla omavahel juriidilises mõttes seotud. Teiste sõnadega võib Teil olla niiviisi sõlmitud mitu eraldiseisvat veolepingut, mida käsitletakse eraldiseisvate lennureisidena, mis võib omakorda negatiivselt mõjutada Teie, kui lennureisija, õigusi. 
  • Samuti ei saa reisija lennutõrke korral vahendajalt tihtipeale kiiret või asjakohast abi või ei saa seda üldse. Arvestama peab ka sellega, et vahendaja iga tehtud samm võib olla tasuline ning, et Teil võib tekkida segadus, kelle poole mure lahendamiseks lennutõrke korral pöörduda. Näiteks Covid-19 ajal suunasid lennufirmad reisijaid vahendajate poole ja vahendajad – tagasi lennufirmade poole. Isegi lennupileti eest tasutud raha tagasisaamine tol ajal polnud sugugi lihtne.
  • Aru saada, kas Teil on sõlmitud üks veoleping või mitu eraldiseisvat aitab lennufirma kuuekohaline broneeringukood või e-pileti number. Kui need on kõigi broneeringus olevate lendude jaoks samad, on tegu ühe veolepinguga ja seega ka lennureisiga. 

2) Soovitame alustada ja lõpetada lennureise Tallinna lennujaamast. Niiviisi jätate endale võimaluse kaevata vajadusel lennufirma vastu eesti kohtusse.

3) Soovitame rohkem lennata lennufirmadega SAS, LOT/Nordica, Finnair, airBaltic, TUI Airways, Turkish Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Ryanair, KLM, Qatar Airways ja SmartLynx Airlines, ning võimalusel vältida näiteks Galistairi, Onur Airi, Smartwingsi, SunExpressi ja kolmandate riikide tundmatute ja odavlennufirmade teenuseid.

4) Reisipaketi valimisel soovitame valida selle paketi kasuks, kus on lennuvedajaks määratud Euroopa Liidu lennufirma, näiteks SmartLynx Airlines. Siis on lennutõrke korral rohkem võimalusi lennuhüvitise nõude tekkimiseks ning on suuremad võimalused selle hüvitise saamiseks.

5) Enne lennureisi on hea vormistada reisikindlustus, mis sisaldaks igasugust lennutõrkekindlustust, k.a lennureisi tühistamist omal soovil. Kindlustuse vormistamist ei tasu jätta viimastele päevadele. Reisikindlustus võib päästa ka siis, kui seadusest ei ole abi.

6) Kui kavatsete esitada lennufirmale nõue, siis säilitage kõik vahejuhtumiga seotud reisi- ja kuludokumendid. Ainult paberkujul olevatest dokumentidest tasub teha paar kvaliteetset pilti. Kaardimakse kasutamise korral tuleb kulutuste eest tasuda enda eraisiku pangakaardiga.

7) Kui saate lennuplaani muutustest teada lennujaama saabudes või seal olles, siis sel juhul tuleb esimesel võimalusel üles leida Teie lennu eest vastutava lennufirma teenindusletti ja nõuda:
  • toidukupongi lennu väljumise ooteajast sõltuvas väärtuses (mida kauem peate ootama, seda suurem peab olema kupongi väärtus), ning vajadusel võimaldada teha kuni kaks tasuta telefonikõnet või ära saata kuni kaks e-kirja, kui peate lennu väljumist ootama kaks tundi või rohkem
  • tasuta uut lennupiletit Teie broneeringujärgse lõppsihtkohta jõudmiseks, kui Teie lend tühistati, ühe lennu hilinemise tõttu jäite jätkulennust maha või kui Teid jäeti lennust maha vastu Teie tahtmist;
  • tasuta majutust koos transpordiga lennujaamast ja tagasi, kui peate oma esialgselt broneeritud lennu või pakutud asenduslennu väljumist ootama terve öö;
  • kirjalikku tõendit lennutõrke kohta, millel oleks muude andmete hulgas kirjas ka lennutõrke põhjus. Samuti on kasulik võimalusel kuulata lennukikaptenit ja uurida pardateenindajatelt lennutõrke põhjuse kohta. Võimalusel tasub ka tähelepanu pöörata lennujaama infotabloole, et teada saada kas hilineb või tühistati ainult Teie lend või toimub massiline lendude hilinemine või tühistamine. Lennutõrke tegelikku põhjust on oluline teada, kuna see on seotud lennuhüvitise saamise õigusega. 

8) Olukorras, kus tegemist on ühe veolepinguga, mis sisaldab jätkulendu ning juhtub nii, et sellele eelnev lend näiteks hilineb, mistõttu Teil pole enam võimalik jätkulennule jõuda, siis oleks õige nõuda tasuvabalt asenduslennu tagamist. Kui soetate ise uue pileti et jätkulennule jõuda või teisele lennule jätkulennu asemel, siis peate arvestama, et kaotate nii oma õiguse nõuda lennuhüvitist, kui Teil oleks asenduslennu tagamise ja sellega lendamise järgselt see tekkinud.

9) Kui ühe lennureisi käigus juhtus vähemalt kaks lennutõrket, millest üks – tagatud asenduslennuga, võib Teil olla õigus nõuda mitu lennuhüvitist. 

10) Ryanairi või Wizz Airi käest pileti ostes tasub arvestada, et need lennufirmad ei võimalda paigutada mitut lendu ühele broneeringule. Seetõttu tuleb meeles pidada, et kui Te ostate mitu Ryanairi või Wizz Airi piletit erinevatele lendudele, siis Teiega sõlmite sedasi mitu eraldiseisvat veolepingut, mis pole omavahel juriidiliselt seotud. Teiste sõnadega käsitletakse neid lende eraldi ja need moodustavad eraldiseisvaid lennureise. 

11) Pagasiga seotud probleemide korral (rikkumine, kadumine või hilinemine) tuleb kohe vormistada raport. Rikkunud pagasi korral tuleb oma nõude lennufirmale esitada seitsme päeva jooksul, kadunud või hilinenud pagasi korral – 21 päeva jooksul. Esitatava nõude juurde tuleb koos raportiga lisada pardakaart ja pagasilipik (olemasolul), ning kõik asjakohased ostutšekid ja pildid. Enne pagasi äraandmist tasub kohvrist igaks juhuks teha paar kvaliteetset pilti.

Lõpetuseks soovime Teile mure- ja tõrkevaba lennureisi. Kui aga see ei lähe lennutõrke tõttu täide, siis saate alati pöörduda abi saamiseks meie poole :). 


Jagu uuendati 04.03.2024