Siit leiad vastused korduma kippuvatele küsimustele lennukompensatsiooni, reisija õiguste ja FlightClaimsi teenuste kohta. 


1. Milliseid teenuseid me pakume?

Pakume lennureisijatele abi lennufirmadelt lennuhüvitiste sissenõudmisel vastavalt Euroopa Liidu määrusele 261/2004

Õigus lennuhüvitisele võib tekkida siis kui lend hilines, lend tühistati, lennugraafik muudeti varasemaks või hilisemaks või kui reisijat jäeti lennust maha.

Lisaks lennuhüvitisele aitame taotleda ka piletiraha tagastamist ja lisakulutuste (nt hotell, takso, söök, uued lennupiletid) kompenseerimist. 

Samuti saab reisija pöörduda meie poole, et kontrollida tasuta, kas tema lend kvalifitseerub hüvitisele.

Pagasiga seotud nõudeid me ei menetle.


2. Kui palju meie teenused maksavad?

Meie teenustasu on 28 % lennufirmalt sissenõutud hüvitisest. Kui FlightClaims muutub käibemaksukohustuslaseks, on teenustasu 25% + KM

Kui hüvitise sissenõudmine ei õnnestu, on teenus selle hüvitise osas tasuvaba.


3. Millal klient teenuse eest tasub?

Klient tasub FlightClaimsile alles pärast seda, kui lennufirmalt saadud hüvitis on laekunud. 


4. Kui kaua võtab teenuse osutamine aega?

Lennuhüvitise menetluse kestus sõltub eelkõige lennufirmast ja juhtumist. Reeglina esitame nõude lennufirmale mõne päeva jooksul pärast kõigi vajalike dokumentide saamist.

Kui lennufirma rahuldab nõude kohe, võib lennuhüvitise kättesaamine võtta aega mõnest nädalast kuni mõne kuuni. Kui lennufirma keeldub, pikeneb menetlus vastavalt sellele, kas õnnestub lennufirmat veenda kohtuta või tuleb algatada kohtumenetlus.

Kiireim hüvitise väljamakse meie praktikas on toimunud 2 päevaga, pikim edukas menetlus kestis üle 2 aasta, hõlmates nii kohtueelset kui kohtumenetlust.


5. Milliste lennufirmadega on meil kogemust?

Meil on suur kogemus järgmiste lennufirmade vastu esitatud nõuetega: Lufthansa, airBaltic, LOT Polish Airlines, SAS, Finnair, Turkish Airlines, SkyUp, Wizz Air, Ryanair, Norwegian Air, Nordica ja SmartLynx Airlines.

Samuti oleme esindanud kliente lennufirmade KLM, Qatar Airways, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Swiss Airlines, SriLankan Airlines, Air Europa, TUI Airways, United Airlines, Delta Airlines, TAP, Vueling, Corendon Airlines, Galistair, SmartWings, Aeroflot, Ellinair, Tarom, Thai Airways, Heston Airlines, Skystream Airlines, SunExpress ja Mavi Gök Airlines vastu.


6. Kas lennuhüvitise nõudmiseks peab olema reisikindlustus?

Ei pea. Lennureisija õigusi kaitseb EL määrus 261/2004 ja lennuhüvitise saamiseks ei ole kindlustus vajalik. Reisikindlustuse alusel makstavad hüvitised ei mõjuta õigust lennuhüvitisele.

7. Millal aegub õigus nõuda lennuhüvitist?


Eestis kehtiva õiguse järgi võib lennuhüvitist nõuda kolme aasta jooksul alates lennutõrke kuupäevast. Teistes riikides võib aegumistähtaeg erineda.


8. Kas EL määrus 261/2004 kehtib ka tšarterlendudele?

Jah. Euroopa Liidu määrus 261/2004 kehtib ka tšarterlendude puhul, kui lend väljub EL-i territooriumilt või kui sihtkoht on EL-is ja lennu opereerib Euroopa lennufirma.


9. Kas reisija saab nõuda lennuhüvitist, kui pileti eest tasus kolmas isik (nt ettevõte)?

Jah. Lennuhüvitis kuulub alati reisijale, sõltumata sellest, kes lennupileti eest maksis. Hüvitise eesmärk on kompenseerida reisijale tekitatud ebamugavused.


10. Kas lapsel on samuti õigus lennuhüvitisele?

Jah. Kõigil lastel, kellel on oma istekoht ja tasuline pilet, on samasugune õigus lennuhüvitisele nagu täiskasvanutel. Erandiks on alla 2-aastased lapsed, kes reisivad tasuta ilma eraldi istekohata.


11. Kas reisijal võib olla õigus mitmele lennuhüvitisele ühe reisi jooksul?

Jah. Kui ühe lennureisi käigus toimub mitu lennutõrget, võib reisijal olla õigus mitmele lennuhüvitisele.


12. Kui kiiresti peab lennufirma tagastama piletiraha tühistatud lennu eest?

Lennufirma peab tagastama pileti eest makstud raha 7 päeva jooksul pärast reisijalt vastava taotluse saamist.


13. Kes peab tagastama piletiraha, kui see osteti vahendaja kaudu? Kas vahendustasu kuulub samuti tagastamisele?

Euroopa Kohtu otsuse C-601/17 kohaselt peab lennufirma tagastama ka vahendustasu, kui ta oli sellest vahendustasust teadlik. Seega vastutab piletiraha ja vahendustasu tagastamise eest lennufirma.


Kui Sul jäi mõni küsimus vastuseta või soovid teada, kas Sinu lend kvalifitseerub hüvitisele, esita meile taotlus. FlightClaims aitab Sind igal sammul.


LENDU KONTROLLIMA