Lennu hilinemise eest hüvitise nõudmiseks peab reisija jõudma oma lennureisi lõppsihtkohta vähemalt kolm tundi hiljem. Kasulik on teada, et lennu hilinemine saabumisel läheb lukku siis, kui tehakse vähemalt üks lennuki ustest lahti, eesmärgiga lubada reisijatel lennukist väljuda. 

HILINENUD LEND

Allpool asuvad kõige sagedamini toimuvatel juhtumitel põhinevad näited, mil reisijal tekib määruse järgi õigus nõuda lennufirmalt hüvitist lennu hilinemise eest.

Ühest lennust koosnenud lennureisi korral, juhul, kui Teie lend, näiteks Tallinn-Helsinki, hilines pikka aega ning selle tulemusena saabusite oma lennureisi lõppsihtkohta (selle näite puhul Helsinkisse) vähemalt kolm tundi hiljem. 
 
Kui lennureis koosnes mitmest lennust (näiteks, lennust Tallinn-Helsinki ja jätkulennust Helsinki-New York) ning oli vormistatud ühe broneeringuna, juhul, kui esimese lennu hilinemise tõttu jäite jätkulennust maha ning lennufirma tagatud asenduslennuga jõudsite oma lennureisi lõppsihtkohta (selle näite puhul New Yorki) vähemalt kolm tundi hiljem.
 
Kui lennureis koosnes mitmest lennust (näiteks, lennust Helsinki-New York ja jätkulennust New York-Los Angeles) ning oli vormistatud ühe broneeringuna, juhul, kui jätkulend hilines pikka aega ning seetõttu saabusite oma lennureisi lõppsihtkohta (selle näite puhul Los Angelisse) vähemalt kolm tundi hiljem.

Ühe broneeringu all on mõeldud eelkõige lennufirma, mitte vahendaja broneering. Kui lennubroneering oli koostatud vahendaja, näiteks Kiwi, kaudu ning sisaldab mitu lendu, ei tähenda see automaatselt, et tegemist on juriidilises mõistes omavahel ühendatud lendudega ehk ühe lennureisiga. Niiviisi võib üks vahendaja koostatud ja mitu lendu sisaldav lennubroneering koosneda mitmest ning juriidilises mõistes omavahel mitteseotud lennureisidest.

EDASILÜKATUD LEND

Sõltuvalt vahejuhtumi asjaoludest võib lennu enneaegset edasilükkamist võrdsustada kas lennu hilinemisega või tühistamisega. 


VAJATE ABI LENNUHÜVITISE SAAMISEL?

Esitage meile päring! Meiega saate tutvuda, lugedes jagusid „KKK“ või „Miks meie?“. Meie klientide tagasisidet saate lugeda jaost „Tagasiside“.


ESITAN PÄRINGU

Kõik küsimused on teretulnud: support@flightclaims.ee

Käesolev jagu uuendati 25.10.2021.