Allpool on toodud kõige sagedamini toimuvatel juhtumitel baseeruvad näited (loetelu pole ammendav), mil reisijal tekib määruse järgi õigus nõuda lennufirmalt tavahüvitist lennu tühistamise või edasilükkamise eest.

Lennu tühistamise või edasilükkamise korral on esmajärjekorras oluline Teid tühistamisest või edasilükkamisest etteteavitamise aeg – määrus näeb ette erisusi, mis sõltuvad etteteatamise ajast: rohkem kui 14 päeva, 7-14 päeva või vähem kui seitse päeva enne lennu kavandatud väljumisaega.

 
Allpool olevad näited lennu tühistamise kohta on koostatud arvestusega, et Teid teavitati lennu tühistamisest vähem kui seitse päeva enne lennu kavandatud väljumisaega või ei teavitatud sellest üldse.

Lühendite tähendused
TLL – Tallinna lennujaam;
HEL – Helsingi lennujaam;
PRG – Praha lennujaam;
NYC – New Yorki lennujaam;
SVO – Moskva lennujaam;
KJA – Krasnoyarski lennujaam;
LAS – Las Vegase lennujaam;
LAX – Los Angelesi lennujaam;
EL – Euroopa Liit;
Kolmas riik – riik, mis ei kuulu EL-i.

TÜHISTATUD LEND

Ühest otselennust koosnenud lennureisi korral juhul, kui Teie otselend näiteks TLL-HEL tühistati ning Teile tasuta ei pakutud ega tagatud asenduslendu, mis oleks graafiku järgi jõudnud Teie lennureisi lõppsihtkohta (HEL) vähem kui kaks tundi hiljem. Või kui Teile tasuta tagati asenduslend, millega jõudsite HEL-sse vähemalt kaks tundi hiljem (eksisteerib erand).
 
Mitmest omavahel seotud lennust koosnenud lennureisi korral ehk kui mitu lendu oli broneeritud ühele broneeringule (näiteks, lennust TLL-HEL ja jätkulennust HEL-PRG) juhul, kui esimene lend tühistati, mistõttu Te ei jõudnud jätkulennule ning Teile tasuta ei pakutud ega tagatud asenduslendu, mis oleks graafiku järgi jõudnud Teie lennureisi lõppsihtkohta (PRG) vähem kui kaks tundi hiljem võrreldes jätkulennu HEL-PRG kavandatud saabumisajaga. Või kui Teile tasuta tagati asenduslend, millega jõudsite PRG-sse vähemalt kaks tundi hiljem (eksisteerib erand). Selle näite puhul kehtivad samad reeglid ka juhul, kui tühistati jätkulend HEL-PRG.
 
Mitmest omavahel seotud lennust koosnenud lennureisi korral ehk kui mitu lendu oli broneeritud ühele broneeringule (näiteks, lennust HEL-NCY ja jätkulennust NCY-LAS) juhul, kui jätkulend tühistati ning Teile tasuta ei pakutud ega tagatud asenduslendu, mis oleks graafiku järgi jõudnud Teie lennureisi lõppsihtkohta (LAS) vähem kui kaks tundi hiljem. Või kui Teile tasuta tagati asenduslend, millega jõudsite LAS-sse vähemalt kaks tundi hiljem (eksisteerib erand). Selle näite puhul, kui tegemist oli kahe erineva lennufirma lendudega (silmas peetakse algselt broneeritud lende), siis vastutavaks lennufirmaks on see, kes käitas esimest lendu.

EDASILÜKATUD LEND

Lennugraafiku hilisemaks muutmist enne lennu esialgselt kavandatud väljumisaega saab määruse järgi võrdsustada olukorraga, mil lend tühistati ning reisijale tasuta tagati asenduslend. Seetõttu niisugustele olukordadele kohaldub lennu tühistamise regulatsioon.

VAJATE ABI TAVAHÜVITISE SAAMISEL?

Esitage meile e-päring. Teabega meie kohta saab tutvuda külastades jaod "KKK" või "Miks meie?". Meie klientide tagasiside on kättesaadaval jaos "Tagasiside".


ESITAN PÄRINGU

Kõik küsimused on teretulnud: support@flightclaims.ee

Käesolev jagu uuendati 16.07.2020.